7 mei 2019

Share Button
SessieSprekerAanvang
Onthaal09u15
Welkom & inleiding09u45
We, myself & AI: the close harmony tussen sociale, emotionele en artificiële intelligentieHERMAN KONINGS
Managing Director Pocket Marketing/nXt.
10u00
Koffiepauze11u15
Waarom hebben overheden en bedrijven zo weinig te vertellen? KOEN DENOLF
Managing Director The Fat Lady 
11u35
Lunch 12u25
Vraag het aan je (klein-)kinderen ... Mocht je nog twijfelen om echt voor duurzaamheid te kiezen.DIMITRI BARBE
Managing Director Make Sense
13u25
Hoe bouw je een vertrouwensrelatie op met de pers? FREDERIK DE SWAEF
Hoofdredacteur Regionieuws News City
14u10
Een performante overheid heeft nood aan performante communicatieHANS D'HONDT
Voorzitter Directiecomité FOD Financiën / Overheidsmanager 2018
15u00
Receptie15u50
Einde16u45
HERMAN KONINGS

We, myself & AI: the close harmony tussen sociale, emotionele en artificiële intelligentie

Herman Konings, bouwjaar 1964, is master in de theoretische psychologie (KU Leuven) en beheerder van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt. Als trendwaarnemer en consumentenpsycholoog geeft Herman regelmatig consults, workshops en lezingen aan bedrijven, genootschappen, overheden en het onderwijs over trendverschuivingen en toekomstverwachtingen. Herman neemt u op meesleep-touw naar de wondere wereld van passies en interesses, van trends en toekomstverwachtingen, van wat is en wat zal zijn. Op 7 mei praat Herman u graag bij over wat u, uw toehoorders, medewerkers en opdrachtgevers, maar ook uw “zinvolle anderen" de volgende jaren in hun mars hebben. Waarin verschillen vijftigers en zestigers van twintigers en dertigers? Hoe ingrijpend zullen technologische ontwikkelingen ook het wezen - werken en leven - van mensen beïnvloeden? En wat is nog de rol van menselijke fenomenen als zingeving en inleving? 
    KOEN DENOLF

    Waarom hebben overheden en bedrijven zo weinig te vertellen?

    Koen heeft zich de voorbije jaren opgeworpen als profeet voor het content marketingvak, als auteur, docent, columnist, keynotespreker en trekker in de vakvereniging Custo. Binnen zijn bureau The Fat Lady hamert hij op relevantie: wat draagt jouw communicatie bij voor lezer en merk?
      DIMITRI BARBE

      Vraag het aan je (klein-)kinderen ... Mocht je nog twijfelen om echt voor duurzaamheid te kiezen.

      Sterke communicatie is de sleutel om onze maatschappij te verduurzamen – en laat net dat Dimitri’s doel zijn. De industriële ingenieur in tropische landbouw heeft ruime kennis van duurzame processen en rendement. Als bedrijfsadviseur in een internationaal werkveld en belangenverdediging werd hij ondergedompeld in communicatie en marketing, waardoor hij de smaak te pakken kreeg om zijn eigen zaak te starten. De bezieler van make sense maakt zijn hoofd graag leeg tijdens het lopen, in zijn siertuin of op zijn koersfiets met zijn makkers in de wijde natuur.
        FREDERIK DE SWAEF

        Hoe bouw je een vertrouwensrelatie op met de pers?

        Frederik De Swaef (1984) is hoofdredacteur regionieuws bij News City, dat onder meer Het Laatste Nieuws en VTM NIEUWS omvat. De Swaef studeerde politieke en sociale wetenschappen, optie Belgische politiek aan de Universiteit Gent. Als jonge politicoloog schreef hij een boek over het fenomeen van BV’s in de politiek. In zijn huidige functie al hoofdredacteur regionieuws bij onder meer 'Het Laatste Nieuws' leidt hij een team van meer dan 180 lokale journalisten en eindredacteurs. Hij weet als geen ander hoe een vertrouwensband tussen woordvoerders en journalisten tot beter journalistiek kan leiden. 
          HANS D'HONDT

          Een performante overheid heeft nood aan performante communicatie

          Hans speelde jarenlang een belangrijke rol achter de schermen van de Belgische politiek. Hij werkte oa. voor politieke zwaargewichten zoals Yves Leterme en Herman Van Rompuy waar hij als kabinetschef, directeur Beleid en voorzitter van de Kanselarij de Belgische politiek mee vorm gaf. Sinds 2010 staat hij aan het hoofd van de Federale Overheidsdienst Financiën. Als Voorzitter van het Directiecomité heeft hij zich tot doel gesteld om van de FOD Financiën een performante overheidsdienst te maken. Een transparante en performante communicatie is essentieel om dit doel te bereiken.